Sidor

söndag 8 april 2012

1 av de 100 000

Det känns inte rätt att unna mig mat idag och krypa upp i en varm soffa när den svart/vita katten är lämnad kvar där ute. Jag vet hela tiden logiskt att dem finns där, de hemlösa katterna som lider svårt pga människor är idioter. Jag vet logiskt att dessa katter är för många för att en person ska kunna hjälpa alla men när misären får ett ansikte.... När det inte längre är frågan om 100 000 hemlösa utan just en katt i nöd, här och nu. När man egentligen så enkelt skulle kunna hålla den i sin famn, göra allt bra och lova den ett värdigt liv.... Den ska vara här hos mig just nu å få det den förtjänar! Inte lämnas där ute i kylan, utsvulten. FAN I HELVETE, jag känner mig som värsta mördaren som bara vände ryggen till.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Såg din blänkare på SKS:s sida, där mitt ip dock är bannat, så försöker denna vägen. Säger som du "fan i helvete" - men inte, aldrig aldrig, till Dig! Vad jag undrar är - har du larmat på hittekatter.ifokus.se? Där finns ju intresse för andra "lösningar" än avlivning (av hemlösa huskatter alltså) och kanske finns där någon i Örebrotrakten som kan hjälpa till som (fortsatt) jourhem? Förstår väl vad du menar. När misären får ett ansikte ... Inte "bara" statistik. Ett ANSIKTE. Och oh så många ansikten. Du är guld värd. Ge inte upp.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snabbt tittade på hittekatter.ifokus men blev inte klok på regning mm. Har inte hunnit fördjupa mig i det hela. Anmälningar är dock gjorda på många andra håll.

    SvaraRadera