Sidor

måndag 7 november 2011

Veterinär tid

I morgon ska Hobbe lämnas in på klinken för att få tänderna skrapade. En ganska rutin artad procedur men inte helt utan faror. Dels kanske det är något mer med tänderna än tandsten. I år har vi ju haft enorm otur med katter som fått TR, tandsjukdom (ej smitsam bara väldigt vanlig). Dels kanske någon tand måste tas bort något som kan medföra komplikationer. Värst är dock själva sövningen. Då Hobbe både är en överviktig och lätt stressad katt är det alltid en överhängade risk att han inte vaknar.

På eftermiddagen följer Ztiss med för att undersökas. Något är seriöst fel. Jag försöker hålla "hjärn spökerna" i styr men det är svårt att inte tänka det värsta.

Nu ska jag bara försöka fixa skjuts också. Dessa katter kan jag inte bära upp till kliniken.

3 kommentarer:

  1. Hoppas det inte är nåt fel på Ztiss. Tom mina busar är lite loja för närvarande, kanske mörkret?

    SvaraRadera
  2. nej nej nej... tänker så på er och hoppas verkligen det går bra imorgon... ska hålla tassar, tummar och tår hela dagen. älskade lilla Hobbe. ♥
    Lycka till med Ztissen också. Hoppas det löser sig med transport. STOR KRAM!

    SvaraRadera
  3. Miss mia - jo mörkret eller överhuvudtaget årstids skiftningar märks tydligt på katter men detta är något mer. Han sover "fel", har en knuta på höger sida som är öm, vill inte gosa och han är ju normalt sätt min soff potatis. Orolig som sjutton.

    Ida - Ja.. ska detta år bara vara dåliga nyheter med hälsan för ligan? Så orolig. Tack för tass, tumm å tår hållning det behövs. Frufilur den ängeln leker chaufför.

    SvaraRadera