Sidor

måndag 7 november 2011

Fixar inför morgondagen

Maten togs bort för lite mer än en timme sedan då Hobbe måste fasta. Än är katterna i chock tillstånd. Ja Ramses såg tyvärr på när jag tog bort maten och han kunde inte tro sina ögon. Det är det absolut värsta som kan hända i hans värld. Han förstår inte hur jag ens har mage att göra så mot honom. Frågan är nu hur jag ska göra över natten:
1, isolerar Hobbe och låter dem andra äta.
2, isolera Ramses med mat så han inte gör slarvsylta av dem andra som får fasta.

Det är lite grymt att många får lida för att en behöver fasta men att isolera Hobbe blir svårt. Hans sköra natur och stress faktor kommer skjuta i höjden. Där till, tar jag inte ut klösmöbeln ur sovrummet kommer han sova på garderoben i morgon när vi ska till veterinären. Det är ett helsike att få med en katt i det läget, Hobbe? Omöjligt. Tar jag ut klösmöbeln kommer han stressa ihjäl sig över bristen på, för Hobbe, bra sov platser och sova under sängen. Hur ska jag då få med honom till veterinären? Nej jag tror det blir Ramses som blir isolerad. Enklast och smidigast. Hobbe kommer bortsett från hunger vara ganska lugn i morgon och har jag jätte tur sover han i soffan som alla mornar var på jag lätt kan skopa upp han och in i en bur. Då behöver han inte stressa upp sig i timmar innan vi ska till veterinären utan kan vänta med det tills vi sitter i bilen....

Ps bildtråden "min värld" fortsätter vid tillfälle. Just nu är min fokus på veterinär vård.

2 kommentarer:

  1. Lycka till idag! väntar på rapport om hur det går... KRAM

    SvaraRadera
  2. Ida - en första rapport skriven. Nästa kommer lite beroende på hur mycket vård och uppassning en liten Hobbe behöver vid hemkomsten. Fast frågan är om dumma matte får trösta...

    SvaraRadera