Sidor

fredag 3 juni 2011

Älskade Nemi

Ja nu blir det många inlägg om min svarta skönhet men så kretsar våra tankar mycket kring henne just nu.

Idag tog jag alltså ut Nemi för första gången på länge. Som alltid ska hon vara lite trotsig tre åring "vill inte ut" och leka svår fångad. Sen vände hennes åsikt på en femöring. Jag fick inte ens bära ner henne till det ställe vi normalt påbörjar hennes promenad. Nej hon skulle ner på stört när vi kom utanför porten!

Hon sprang, krumbukta och skutta precis som tjur kalvar gör när de släpps ut på grönbete. Här har jag gått och trott att även hon var kanin i tidigare liv. Nu står det klart att hon var tjur. ;) Hon tyckte dock det var jobbigt att släpa på matte, så långsam hon var och koplet kort. Fortare, fortare! In i buskar, mumsa gräs, valla ankor (!). Oj så kul allt var.

Efter en timme var dock kroppsspråket ett annat. Hon satt ner, ögonen gick i kors och gräset framför henne verkade så gott men hua tugga nej det var för jobbigt. Så efter att ha gosat ordentligt lyfte jag upp henne, dags att gå hem. "Kan själv sa Nemi", så jag satte ner henne.

Hon kunde inte gå i en rak linje, snubbla hela tiden på sina egna tassar ja om något likna hon en fylle kaja. Svansen försökte hon tappert hålla rakt upp men den skönk gång på gång så tung en liten svans kan bli.

Nu har hon somnat på hyllan på balkongen. Huvudet har ramlat åt sidan och hänger nedför hyll kanten, hon orkar inte lyfta upp det.

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj... så intensivt kan det bli när man inte fått komma ut på grönbete på länge..

    jag tror inte Nemi var tjur i tidigare liv.. jag tror hon var ko istället! ;)

    Snälla lyft upp huvudet på hyllkanten.. vi vill ju inte att hon ska kvävas...

    Öm nospuss till Nemi och kramar till er! <3

    SvaraRadera
  2. Salssanna - åh du var inte orolig. Hade jag trott att det var någon fara för Nemi att sova på hyllan som hon sov hade jag varit där på tio röda sekunder. ;)

    SvaraRadera