Sidor

torsdag 4 augusti 2011

Sylvester

I går upptäckte jag en onormalt stor kiss klump, har klumpbildande kattsand, i kattlådan. Ett mycket dåligt tecken men vilken katt var det? Så jag har försökt följa med katterna på lådan för att kunna göra en bedömning om vem som kissar hav. Detta har inte gått så bra då det är svårt att vara med på noterna och visa katter är av förstårliga själ förnärmade av intrånget i deras privat liv. Några misstankar har vi dock haft. Ni förstår, och om ni inte redan viste att vi var galna kommer ni inse det nu, trots tio katter vet vi ungefär vem som gör vad helst i vilken av lådorna samt vart i lådan.

Ja jag förstår att ni nu ringt efter gubbar som kommer med "krama sig själv tröjan" så jag får väl avrunda inlägget innan de kommer.

Ikväll ertappade jag Sylvester med att kissa på golvet. Fast jag ertappade honom och han skämdes tycktes han inte kunna sluta kissa. Han kissade och kissade och kissade och kissade och kissade.

....

Tankarna rusar, vad är fel? Självklart kommer jag ringa veterinären så fort telefontiden öppnar i morgon men jag skulle, omöjligt, vilja veta vad för beskeed jag kan få så jag hinner stålsätta mig lite. Han är gammal 16 år. Naivt hoppas jag på urinvägs infektion så att allt som behövs är en pencilinkur men det inte riktigt symptomen för det. Diabetes eller njurfel låter i mina ringa kunskaper mer troligt. *Tårarna brinner i ögonen* Min älskade Sylvester det får inte vara något sånt.

2 kommentarer:

  1. Hänger han mycket vid vattenskålen? var det i något hörn han kissade? jag vet vad ni går igenom. Har en katt här hemma också som genom prover visar för högt på kanske just njurarna :( VI kan oroa oss tillsammans, som vi gjort så många gånger förut.

    Håller tummarna för Sylvester.

    SvaraRadera
  2. Em - mitt golvet kissade han vid soffbords änden liksom. hoppas det är som med Hobbe. När han inte mår helt bra skjuter hans njurvärden direkt i höjen för att bli fullt normala igen så fort han blir frisk.

    SvaraRadera