Sidor

torsdag 4 augusti 2011

Matte har tappat hjärnan

Idag känner jag mig så dum. Igår kväll tänkte jag att jag väntar med att ta ett urin prov på Sylvester tills jag vet när han ska in till veterinären. Tydligen total strejka hjärnan. Tänk om han hade fått en akut tid idag? Eller som självklart gäller med min veterinär klinik kan man komma in med bara urinprovet. Sånt hinner dem alltid ta hand om när som. När detta slog mig kom jag också på nästa tanke "varför var jag så dum som torkade upp efter Sylvester igår"?! Jag hade lätt kunnat få ett bra prov på det! Sen skulle jag självklart torkat upp.

Uppenbarligen har min hjärna lagt av. Har någon någon att låna ut till mig?

Så nu ska jag göra ett försök att locka Sylvester att kissa i en tom kattlåda, något han brukar älska att göra. Då har jag ett urinprov där. Annars får han bli isolerad i natt, just natt för då har han några timmar att prestera något men lämnas inte ensam då jag sover i rummet, och så får jag gå i väg med ett urin prov i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar