Sidor

söndag 1 januari 2012

Nyår för en kattägare..

Fem minuter innan den stora smällen sätter jag på radion och strör rikligt med kattmynta på golvet. Fler talet av katterna hinner bli rejält upp knarkade innan smällandet börjar. På tolv slaget sitter jag så ledes på köks golvet, radion på och 9 katter runt mig som jag matar med deras favorit godis för att distrahera dem. Tror 2 ½ tub frystorkad kyckling gick åt. Luna stackarn låg däremot under soffan med stora ögon och skakar av rädsla. Så husse la sig på golvet intill och puttade in godis till henne. Trösten och distraktionen funkar något så när.

Jag är dock väldigt tacksam att det i år har smällt väldigt lite både dagarna innan, under dagen och vid tolv slaget. 10 minuter efter midnatt och det började redan tystna. Snart kanske matte kan få gå och lägga sig.

Gott nytt

2 kommentarer:

  1. Smart drag att distrahera med gott ätbart! Vi körde samma sak, när smattranden började som mest höll våra två herrar på att tugga kycklingvingar febrilt. Det brukar knaka och knastra rätt så bra när dem gör det så jag hoppades att smällandet skulle bli lite överröstat. Snuffe som brukar äta vid balkongdörren såg nogsamt till att släpa in sina vingar längst in i köket. Men han slutade inte tugga ändå i alla fall. Simon såg mest missnöjd ut med öronen åt sidorna när det smällde som mest, men han lät inte flytta på sig eller sluta tugga för det. Skönt!

    Gosa lite extra med maffian från mig!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Stackars små missar.....

    Här hemma var herrarna Jansson och Pejst inte så brydda, visst, de kom in fort när de var ute och det började smälla, men var på det hela taget ganska oberörda...

    Tycker synd om alla djur som skräms av smällandet, och det är ju verkligen bara onödiga pengar som folk blåser upp i tomma intet, fattar det inte....

    SvaraRadera