Sidor

tisdag 8 november 2011

Det är kallt..

Till Nemis stora förtret har vi inte längre balkong dörren öppen dygnet runt. Vi fryser faktiskt! Katterna får nöja sig med några timmar mitt på dagen. Att stänga balkong dörren är däremot i sig själv en hel process. Vi flyttar sällan katter från de platser de må vara på. Så ligger den någon ute väntar vi oftast med att stänga. Något våra katter självklart har listat ut och går skift gång. För att sen vara säkra på att ingen katt blir utestängd räknar vi alltid in dem, alla tio. Ofta är de väl gömda i hemmets väl anpassade vrår för katter eller så springer de runt. En stackars vän försökte för inte så länge ta på sig uppgiften att räkna in dem. Just den gången var det självklart extra mycket spring i små kattben. Efter ett tag suckade min vän uppgivet och sa "du har för många katter". Varpå jag fick räkna in dem själv, tanken uppskattades dock.

Nyss stängde jag balkong dörren, Nemi försökte protestera men hann inte ut innan dörren gick igen. Större delen av ligan låg och sov på sina sovplatser vilket gjorde jobbet lätt för mig. Luna hade däremot lagt sig i en bur hon aldrig ligger i varpå jag fick leta ett tag innan jag fann henne. Det fanns dock bara nio katter att räkna in. Hobbe är inte hemma. Ändå gick jag in i tv rummet och förväntade mig att se honom i hans favo korg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar