Sidor

torsdag 24 november 2011

Allt väl

Nemi visar INGA syptom alls och av allt att dömma tror jag hon klarade sig helt oskadd. Inte en ända reva. Detta trots att hon låg på rygg med en hund över sig men käftarna nådde henne inte. Runt min tumme ser man tydligt hur hunden fick grepp med både över och under käke och jag är så glad att det inte var Nemis tass.

När jag stod och lagade mat ikväll kom Nemi och strök sig runt mina ben. Nog för att mina katter är optimister och vill ha något gott men Nemi är aldrig en av dem som tigger. Hon sitter alltid snällt stilla intill och hoppas på att hon ska få gurka eller konserverade champinjoner. Inte hellre ikväll ville hon ha något ätbart. Hon strök sig bara mot mig, tittade upp och när hon fick ögon kontakt med mig blinkade hon sakta sen lutade huvudet mot mitt ben innan hon gick vidare. Djur kan verkligen kommunicera!

Senare fick jag även lyfta upp Nemi till mig i tv soffan och hon satt kvar en lång stund. Det tror jag bara att jag har fått göra med henne en gång förrut under de två år hon bott här. Modiga tösen.

Vi har inte varit ute mer idag jag är lite ur gängorna kanske pga antibiotikan, det som hänt eller bara för att kroppen nu fokuserar på att läka. I morgon ska i alla fall Nemi och jag gå ut i vanlig ordning. Hoppas hon vågar promenera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar