Sidor

onsdag 31 augusti 2011

Duktig Nemi

Idag när jag var ute med Nemi började det regna, kraftigt. Stora droppar föll från skyn och träffade en Nemi som gav ifrån sig ett jamande som nog var katternas "helvetes jävlar skit". Jag har varit ute med henne i regn innan, mest för att försöka få henne att inse att livet ute inte alltid är så kul och att hon har det ganska bra hemma, då har varit okej med det men inte denna gång. Till min stora glädje och förvåning var hennes lösning på problemet inte att söka skydd under ett träd utan "hem". Hon ledde mig hela raka vägen hem med sträckt koppel.

Detta betyder dels att hon hittar hem vilket är bra om hon någon gång skulle ta sig ur selet och smita. Dels betyder det att hon ser detta som sitt hem, sin trygga vrå.

I övrigt kan nämnas att nu när hösten är här verkar Nemi mycket mer nöjd med att vara hemma. Det kissas fel än men MYCKET mindre. Skulle väl egentligen ha en sommar stuga att flytta ut i på sommaren för katternas skull.

Ingen annons har gjorts eller satts ut på Nemi och Luna. Å ena sidan resonerar jag som så att vi var en tillfällig "hållplats" å deras hem finns någon annan stans å andra sidan jag älskar dem.

2 kommentarer:

  1. Uff.. inte lätt! Vet ju själv hur det är med EN fnutt som pissar i soffan var och varannan dag! *grr*

    Skönt att Nemi hittar hem! Yes! Men jobbigt att det kissats igen nu på sistonne(efter detta inlägg)!

    Sedan är det ju så att man älskar de små pissekatterna fast de är små pisseterrorister ibland! Jaa en sommarstuga hade nog varit en underbar lösning för er! Eller kanske det räckt med en väl kattinhägnad kolonilott att bo i på sommaren t o m? *klurar*

    Tja.. oavsett... det är ju hopplöst dyrt allting nu för tiden! Min sambo o jag har själv suttit och deppat ikväll för att vi känner oss fågna i vårat boende. Det liksom går inte att flytta, allt annat är dyrare, och ska det vara billigare.. då hamnar man lååååångt ut på vichan, vilket kräver dubbla körkort och dubbla bilar och dubbla resekostnader. summa summarum.. det blir inte billigare i alla fall.. men vi har inte råd att bo kvar.. inte ens alternativet en mindre lägenhet på avlägsen ort blir billigare i slutänden.. :( Suck..

    förlåt.. menar inte att gnälla av mig här, fel ställe, men det bara kom.

    Förövrigt är fnufflarna väldigt förtjusta i leksakerna de fick av dig! :D Speciellt Snuffe, som ville ha båda två samtidigt med så stort gap över han bara kunde å tungan ut som en slips! ha ha ;P

    Kraam!

    SvaraRadera
  2. Salssanna - å jag vet ju inte vem det var som i natt pinka ner hemmet. Kan ju inte falsk anklaga Nemi för allt. Fast den hon pissa ikväll bakom akvariet (verkligen inte lättaste stället att torka upp) gjorde hon medvetet framför oss så den råder det ingen tvivel om den skyldige. Däremot är man verkligen hopplöst kär i dem oavsett hur surt de gör tillvaron ibland. Gör inget att du "spyr lite galla" här. Vet hur jävla hopplöst allt känns. Ekonomi kan verkligen ge en magknip. Härligt att leksakerna uppskattades!! Men Snuffe du får allt dela med dig. Ni fick faktiskt varsin. ;)

    SvaraRadera