Sidor

onsdag 22 juni 2011

Besökare

Idag har "mormor och morfar" besökt ligan. Självklart tar dem varje chans att skämma bort sina fyrbenta barnbarn, rejält. Så nu är barnbarnen en ampellilja, 10 tonfiskburkar (det går åt en varje helg) och en catit senses grass rikare.

Catit senses grass är enkelt sagt en frö burk för katt gräs. Fördelen med denna kontra en vanlig kruka är dess "nät lock". Detta gör att katterna inte kan gräva ut jorden och börja äta gräset först när det nått en viss höjd. (OBS Bilden är lånad)
Gräset såddes för några timmar sen men har inte börjat gro än. ;)
Ampelliljan smaka mycket gott, tonfisken får katterna dock vänta med till på lördag. Vi tycks få en ganska lugn kväll efter mycket gos, lek och allmän stimulans.

3 kommentarer:

  1. snällaste morföräldrarna! :-)

    SvaraRadera
  2. Himmla smart kattgräsburk!
    En sådan vill jag också ha! Kan du inte fråga vart gästerna hittade den? :)

    SvaraRadera
  3. Ida - tur bara att dem inte träffar dem för ofta då hade mina barn varit ännu mer odrägliga.

    Salssanna - jag var med när burken inhandlades så det vet jag. Vi kan höras i mail eller pm. Vet några online butiker som säljer den men vi kan kolla upp saken. Kanske är det billigare för dig om jag köper en åt dig och skickar med posten? Vi får kolla upp saken. Annars kommer du och besöker ligan så går vi upp till zoobutiken tillsammans ;)

    SvaraRadera