Sidor

lördag 16 april 2011

Caturday

Idag är det lördag och då vankas det lördags godis!! Det vet tio ivriga katter väl om och tycker matter tar för lång tid på sig att vakna.

Det var Sylvester som hade med sig seden hit. I hans gamla hem hade han fått tonfisk varje lördag i 10 år. Så det var självklart för oss att han skulle få fortsätta med den seden. Vilket de andra inte direkt har ogillat. Även Ronja, det senaste tillskottet, vande sig snabbt och lyckligt vid denna sed.

Det är en av få gånger man verkligen kan uppleva att det bor 40 tassar i detta hem. För hur jag än gör är jag aldrig snabb nog. Start signalen går när jag tar fram lördags godis skålarna. Japp de har tom speciella skålar för tonfisken. Sen är alla runt mina fötter och jamkören är igång.
I fönstret: Luna och Ramses
På bordet Nemi och Sylvester
På golvet: Ronja, Hobbe, Ztiss, Gismo och Matrix.
Saknas på bild: Freya, tyvärr.
  


Luna sätter sig direkt på fönsterbrädet. Hon får inte sitta på golvet och äta med de andra då hon är lite för mycket diva. Om någon annan katt ens tittar på hennes skål blir hon sur. Ramses sitter på en bänk yta intill så han slipper sin flock som tydligen tappar all uppfattning om hyfs och uppfostran när tonfisk serveras. Freya sitter helst en bit bort på golvet. Som alltid vill hon ha en frizon runt sig. Resten sätter sig i en klunga när jag snabbt försöker ställa ner sju skålar samtidigt.

 Matrix, Sylvester, Ztiss, Gismo, Hobbe, Ronja och Nemi
Det är svårt att få bra bilder på detta event då man helst ska avlägsna sig från köket så Hobbe kan få matro. Han lever upp till sitt namn med råge och njuter stort av tonfisken.

2 kommentarer:

  1. Hi hi hi... underbart med lördagsgodis! :)

    Här vankas det också lördagsgodis.. fast till kvällen istället... färska kycklingvingar blir det hos oss idag! <3

    SvaraRadera
  2. Salssanna - vänta till kvällen går inte här. Så uppfostrade är inte mina bebisar. ;) Mmm kyckling det älskar framför allt Luna.

    SvaraRadera